صوت أمريكا يبدأ البث لروسيا

صوت أمريكا يبدأ البث لروسيا


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

بالكلمات ، "مرحبًا! هذه دعوة نيويورك ، "صوت أمريكا (VOA) يبدأ بثه الإذاعي الأول إلى الاتحاد السوفيتي. كان جهد صوت أمريكا جزءًا مهمًا من حملة الدعاية الأمريكية ضد الاتحاد السوفيتي خلال الحرب الباردة.

بدأ صوت أمريكا في عام 1942 كبرنامج إذاعي مصمم لشرح سياسات أمريكا خلال الحرب العالمية الثانية ولتعزيز الروح المعنوية لحلفائها في جميع أنحاء أوروبا وآسيا والشرق الأوسط وأفريقيا. بعد الحرب ، استمر صوت أمريكا كجزء من ترسانة دعاية الحرب الباردة الأمريكية وكان موجهاً بشكل أساسي نحو جمهور أوروبا الغربية. في فبراير 1947 ، بدأت إذاعة صوت أمريكا أول بث باللغة الروسية في الاتحاد السوفيتي. أوضح البث الأولي أن إذاعة صوت أمريكا سوف "تمنح المستمعين في الاتحاد السوفيتي صورة للحياة في أمريكا". شكلت القصص الإخبارية والميزات التي تهم الإنسان والموسيقى الجزء الأكبر من البرمجة. كان الهدف هو إعطاء الجمهور الروسي "الحقيقة النقية وغير المغشوشة" ​​عن الحياة خارج الاتحاد السوفيتي. كانت منظمة صوت أمريكا تأمل في أن يؤدي ذلك إلى "توسيع قواعد التفاهم والصداقة بين الشعبين الروسي والأمريكي".

بشكل عام ، كان البرنامج الأول عبارة عن علاقة جافة إلى حد ما. تعامل الكثير منها مع ملخصات موجزة للأحداث الجارية ، ومناقشات حول كيفية عمل ميزانية الولايات المتحدة والنظام السياسي ، وتحليل مثير لـ "مادة كيميائية اصطناعية جديدة تسمى بيريبنزامين". كانت الموسيقى في البرنامج انتقائية ، بدءًا من "تركيا في القشة" إلى "الليل والنهار" لكول بورتر. بالإضافة إلى ذلك ، نظرًا لسوء الأحوال الجوية والصعوبات الفنية ، كانت جودة الصوت للجمهور الروسي سيئة بشكل عام. وفقًا لمسؤولين أمريكيين في الاتحاد السوفيتي ، صنف الروس البرنامج بأنه "عادل".

تحسنت عمليات البث VOA إلى روسيا إلى حد ما على مر السنين ، ويرجع ذلك أساسًا إلى أن الموسيقى لعبت دورًا بارزًا بشكل متزايد. اكتشف المراقبون الأمريكيون أن شهية الشعب السوفيتي للموسيقى الأمريكية ، وخاصة موسيقى الجاز ، كانت شبه نهمة. كم عدد الروس الذين سمعوا البث في الواقع غير مؤكد ، لكن التقارير الواردة من وراء الستار الحديدي أشارت إلى أن العديد من برامج VOA ، وتحديداً المقاطع الموسيقية ، كانت تنتظر بفارغ الصبر كل ليلة. بحلول الستينيات ، كانت إذاعة صوت أمريكا تبث إلى كل قارة بالعشرات من اللغات.

اقرأ المزيد: تاريخ الحرب الباردة


تم تنظيم صوت أمريكا في عام 1942 تحت إشراف مكتب معلومات الحرب مع برامج إخبارية تستهدف أوروبا وشمال إفريقيا التي تحتلها ألمانيا. [3] بدأت إذاعة صوت أمريكا البث في 24 فبراير 1942 ، [4] لكن إذاعة صوت أمريكا لاحظت في موقعها أنها بدأت البث في 1 فبراير 1942. [5] جاءت أجهزة الإرسال التي تستخدمها إذاعة صوت أمريكا من أجهزة إرسال ذات موجات قصيرة يستخدمها نظام كولومبيا الإذاعي (سي بي إس) ) والشركة الوطنية للبث (NBC). بدأ صوت أمريكا في نقل البث الإذاعي إلى الاتحاد السوفيتي في 17 فبراير 1947.

خلال الحرب الباردة ، تم تخفيض ميزانية صوت أمريكا. في 1 أغسطس 1953 ، تم فصل صوت أمريكا عن وزارة الخارجية وأدرجت تحت وكالة المعلومات. نقلت إذاعة صوت أمريكا مقرها الرئيسي من نيويورك إلى واشنطن العاصمة. العام القادم. [3] في عام 1959 ، بدأت VOA برامج "اللغة الإنجليزية الخاصة". [3] في الثمانينيات ، أضافت إذاعة صوت أمريكا خدمة تليفزيونية ، بالإضافة إلى برامج إقليمية خاصة لكوبا وراديو مارتي وتليفزيون مارتي.

تم تذكر أحد برامج إذاعة صوت أمريكا الشهيرة باسم "ساعة الجاز" الذي قدمه ويليس كونوفر. [6] استمر هذا البرنامج لمدة 40 عامًا ، ولا يزال سجله في المتحف الوطني للتاريخ الأمريكي ، المعروف أيضًا باسم "سميثسونيان". [7] [8]

يبث صوت أمريكا في 46 لغة مختلفة. [2] يتم تمييز البث التلفزيوني بنجمة:


لماذا صوت أمريكا مهم خارج الولايات المتحدة

تقول خدمة إخبارية تمولها الحكومة الأمريكية إن استقلالية التحرير لن تكون في خطر وسط مجموعة من التغييرات. الصحفي آدم هاريس يلقي نظرة على ما تعنيه صوت أمريكا للأميركيين وبقية العالم.

يعد مدير مجلس محافظي البث (BBG) موظفي إذاعة صوت أمريكا (VOA) وشركاء آخرين بأن تحريراتهم & amp ؛ qufirewall & quot مع صانعي السياسة الأمريكية & quot ؛ تظل مقدسة & quot ؛ على الرغم من التغيير التشريعي في هيكلها.

أثار مشروع قانون دفاعي جديد مخاوف بشأن الرقابة على إذاعة صوت أمريكا والشركات التابعة لها ، وراديو أوروبا الحرة / راديو ليبرتي ، ومكتب إذاعة كوبا ، وراديو آسيا الحرة ، وشبكة إذاعة الشرق الأوسط.

تم إنشاء BBG للعمل كجدار حماية حصص بين صانعي السياسة في الحكومة الأمريكية والصحفيين ، كطريقة لحماية استقلالية التحرير.

لكن التشريع الجديد يركز السلطة داخل BBG في يد رئيس تنفيذي ، يعينه الرئيس ويوافق عليه مجلس الشيوخ.

تسبب التغيير في إثارة القلق من أن الرؤساء المستقبليين يمكن أن يستخدموا الشبكات ، التي تصل إلى جمهور يبلغ 287 مليون شخص عبر 100 دولة بـ 61 لغة ، كأداة دعاية قوية.

في البريد الإلكتروني ، الذي تم تقديمه إلى بي بي سي ، قالت مديرة صوت أمريكا أماندا بينيت للعاملين أن & quotlegislation لا تحدث أي تغيير على جدار الحماية القانوني BBG & # x27s ، & quot

& quot؛ يظل جدار الحماية مقدسًا ونافذًا تمامًا ، وسيستمر في ضمان الاستقلال المهني للصحفيين والمذيعين ، دون استثناء ، & quot

تم إطلاق صوت أمريكا في عام 1942 كبديل مصمم لمكافحة الدعاية النازية واليابانية. ذكر البث الأول - الذي تم بواسطة جهاز إرسال معار إلى الولايات المتحدة من قبل بي بي سي - غرضًا متواضعًا.

قال الصحفي ويليام هارلان هيل: "اليوم ، وكل يوم من الآن فصاعدًا ، سنتحدث إليكم عن أمريكا والحرب". & quot الأخبار قد تكون جيدة بالنسبة لنا. قد تكون الأخبار سيئة. لكننا نقول لك الحقيقة. & quot

لقد تمسّكوا بهذه المهمة حتى في الأيام الأولى القاتمة ، وفقًا لمدير صوت أمريكا السابق ديفيد إنسور.

& quot؛ في أول عام أو عامين ، كانت الأخبار سيئة. كانت هناك العديد من الخسائر ، لكن صوت أمريكا أبلغ عنها بأمانة ، & quot؛ تقول إنسور.

في عام 1976 ، وقع الرئيس جيرالد فورد على الميثاق العام VOA & # x27s ، الذي يحمي المنظمة & # x27s الاستقلال التحريري ، وبحلول عام 1994 ، تم إنشاء BBG ، مع الإشراف على البث غير العسكري.

في عام 2013 ، سمح تحول في التشريع لإذاعة صوت أمريكا والشركات التابعة لها ببدء البث في الولايات المتحدة.

يقترح بعض الناس أن صوت أمريكا هو أو يجب أن يكون ذراعًا دعائيًا للحكومة. لكن صوت أمريكا لا يعمل في مجال الدعاية ، بل هو & # x27s في مجال الحقيقة ، & quot؛ تقول إنسور.

& quot؛ كانت هناك جهود لإعادة التفكير في صوت أمريكا ، & quot؛ تابع ، & quot ؛ لكن نمو الجمهور يأتي من بناء المصداقية. والطريقة الوحيدة لبناء المصداقية هي قول الحقيقة. & quot

التشريع الذي أثار أحدث المخاوف مدفون في قانون تفويض الدفاع الوطني (NDAA) لعام 2017. يمكن لـ NDAA ، الذي يصرح بالإنفاق الدفاعي ، من وقت لآخر أن يأذن ببعض الأنشطة غير المتعلقة بالدفاع ، ووفقًا لمدير صوت أمريكا Bennett & # x27s البريد الإلكتروني للموظفين.

تم تمرير الإجراء الجديد ، كجزء من NDAA ، بأغلبية 92-7 أصوات في مجلس الشيوخ ونقل سلطة مجلس الإذاعة إلى أيدي الرئيس التنفيذي المعين من قبل الرئيس.

كما أنه يلغي دور مجلس الإدارة بصفته رئيس BBG.

يُسمح للأعضاء الحاليين في مجلس الإدارة بإكمال فتراتهم في مناصبهم & quot؛ بصفة استشارية & quot؛ ولكنهم لن يشغلوا أي & quot؛ اتخاذ القرار أو صنع السياسات أو المسؤوليات الإدارية & quot.

بمجرد الموافقة ، سيخدم الرئيس التنفيذي لمدة ثلاث سنوات ويكون مسؤولاً أمام البيت الأبيض.

قاد التغيير رئيس لجنة الشؤون الخارجية في مجلس النواب إدوارد رويس ، وهو جمهوري من كاليفورنيا ، وحظي بدعم من الحزبين.

وفقًا لمساعدي الكونغرس الجمهوريين ، شعر الرئيس رويس بالقلق من عمليات التدقيق المستقلة التي أشارت إلى وجود أوجه قصور في مجلس إدارة BBG بدوام جزئي.

الطمأنة من الإدارة العليا في BBG لم تهدأ كل المخاوف.

يشعر موظفو غرفة الأخبار الحاليون والسابقون بالقلق إزاء انتهاكات جدار الحماية بغض النظر عن الانتماءات السياسية. استشهد البعض بالارتفاع الطفيف في قاعات مدينة BBG لمناقشة التغييرات الوشيكة حيث يشعر كبار الضباط بالقلق أيضًا.

& quot بصراحة ، لا أهتم بما إذا كان & # x27s ديموقراطيًا أم جمهوريًا في البيت الأبيض ، & quot؛ تقول كارولين بريسوتي ، مراسلة VOA بواشنطن.

& quot ؛ لا يمكننا أن نكون جزءًا من الإدارة إذا أردنا أن نبقى غير متحيزين ، إذا أردنا أن نحافظ على مصداقيتنا ، إذا أردنا أن نظل جديرين بالثقة. & quot

خلال اجتماع مجلس الإدارة في شهر نوفمبر و 27 ثانية ، قال الرئيس التنفيذي الحالي لـ BBG جون لانسينغ إن جدار الحماية يسمح لنا بأن نكون موثوقين في جميع أنحاء العالم حيث تنخفض المصداقية.

'

وهنا تكمن القيمة الحقيقية لـ BBG ، كما تقول سارة كيندزيور ، الكاتبة والباحثة في آسيا الوسطى.

الكثير من أفضل التقارير التي قدمتها إذاعة صوت أمريكا وراديو أوروبا الحرة (RFE) ليست باللغة الإنجليزية أو عن أمريكا.

قال كيندزيور إنه في حالة أوزبكستان ، لم يكن من الممكن الإبلاغ عن العمل الجبري وعمالة الأطفال لولا إذاعة أوروبا الحرة وإذاعة صوت أمريكا.

وتقول إن أعظم النتائج المترتبة على احتمال فقدان استقلالية التحرير لإذاعة صوت أمريكا وإذاعة أوروبا الحرة سيواجهها المراسلون الأجانب الذين يحاولون الإبلاغ عن ظروف بلادهم والسكان الذين يخدمونهم.

"كل هذه القضايا ، في البلدان التي لا تتمتع بوسائل إعلام مستقلة ، لم يتم تغطيتها داخل الدولة ،" قالت. & quot ولكن [هم] يتم تغطيتهم من خلال عملية جسر إذاعة أوروبا الحرة / فويس أوف أمريكا. & quot

& quotIf هذا & # x27s يأخذك & # x27re فقط سيكون لديك ثقب أسود من المعلومات. & quot

جيف سويكورد ، المخضرم منذ 25 عامًا في إذاعة صوت أمريكا ، رأى أن صحفيي شبكة BBG الذين يعملون في بلدان معادية يواجهون عواقب.

& quotI & # x27ve كنت في الخارج قليلاً جدًا ، والأشياء التي نبلغ عنها تظهر هناك ، & quot ؛ يقول Swicord. & quot لدينا & # x27ve استهداف أشخاص. لقد قامت هذه الوكالة بقتل أشخاص & # x27ve معهم ، وبصراحة تامة ، بسبب انتمائهم إلى Voice of America. & quot

على الرغم من بعض المخاوف ، ظل مدير صوت أمريكا بينيت متفائلاً.

& quotIt & # x27s هيكل مختلف ، يحتوي على بعض الأشياء الجيدة ، وفيه بعض الأشياء السيئة ، & quot ؛ تقول عن التشريع الجديد. & quot لكننا نؤمن حقًا بمهمتنا. & quot


صوت أمريكا عبر السنين

في عام 1939 ، تنبأ الكاتب المسرحي الأمريكي روبرت شيروود ، الذي أصبح كاتب خطابات للرئيس فرانكلين روزفلت وفيما بعد ، وأب صوت أمريكا ، بتأثير البث الدولي عندما قال:

& quot نحن نعيش في عصر حقق فيه التواصل أهمية خرافية. هناك قوة حاسمة جديدة في الجنس البشري ، أقوى من كل الطغاة. إنها قوة الفكر الجماهيري - الفكر الذي تثيره الكلمات ، بقوة النطق. & quot

في ذلك العام ، كانت الولايات المتحدة القوة العالمية الوحيدة بدون خدمة إذاعية دولية ترعاها الحكومة. كانت هولندا أول دولة توجه البث المنتظم خارج حدودها ، وافتتحت برامج الموجات القصيرة إلى الشرق الأقصى في عام 1927. نظرًا لأن الراديو أداة للسياسة الخارجية ، بنى الاتحاد السوفيتي مركزًا إذاعيًا في موسكو وكان يبث في 50 لغة ولهجة بنهاية عام 1930. بدأت إيطاليا وبريطانيا العظمى خدمات & quotempire & quot في عام 1932 ، وتبعتها فرنسا في العام التالي. أنشأت ألمانيا النازية شبكة ضخمة من أجهزة الإرسال في عام 1933 وبدأت في إرسال دعاية معادية إلى النمسا. في نفس العام ، بدأت برلين البث على الموجات القصيرة إلى أمريكا اللاتينية. في غضون ذلك ، كانت اليابان تستخدم الراديو للترويج لطموحاتها الوطنية في الشرق الأقصى.

على الرغم من جهود العديد من الشخصيات البارزة ، بما في ذلك عضو الكونجرس في نيويورك إيمانويل سيلر (الذي قدم مشاريع قوانين في أعوام 1937 و 1938 و 1939 لإنشاء محطة حكومية يمكن أن تستجيب للدعاية الألمانية) ، دخلت الولايات المتحدة الأربعينيات من القرن الماضي دون أي خطط لتأسيس مسؤول رسمي. الوجود الأمريكي على موجات الأثير الدولية.

تتكون موارد الموجات القصيرة للولايات المتحدة من أكثر من عشرة أجهزة إرسال منخفضة الطاقة ومملوكة ومُشغَّلة تجارياً.

في عام 1941 ، استأجر المنسق الأمريكي لشؤون البلدان الأمريكية (CIAA) العديد من أجهزة الإرسال الخاصة هذه للبث إلى أمريكا اللاتينية. في منتصف عام 1941 ، أنشأ الرئيس روزفلت خدمة المعلومات الخارجية الأمريكية (FIS) وعين كاتب الخطابات شيروود كأول مدير لها. مدفوعًا بإيمانه بقوة الأفكار والحاجة إلى توصيل وجهات نظر أمريكا في الخارج ، استأجر شيروود مساحة لمقره الرئيسي في مدينة نيويورك ، وجند طاقمًا من الصحفيين وبدأ في إنتاج مواد لبثها إلى أوروبا بواسطة محطات الموجات القصيرة الأمريكية المملوكة للقطاع الخاص. . تحدث شيروود أيضًا مع مسؤولين في لندن حول احتمال نقل مواد الجبهة الإسلامية للإنقاذ عبر مرافق هيئة الإذاعة البريطانية (بي بي سي).

مع هجوم اليابان على بيرل هاربور وإعلان ألمانيا الحرب ضد الولايات المتحدة ، تحرك شيروود في حالة تأهب قصوى. طلب من جون هاوسمان ، المنتج المسرحي والمؤلف والمخرج ، تولي مسؤولية عمليات إذاعة الجبهة الإسلامية للإنقاذ في مدينة نيويورك.

في ديسمبر 1941 ، قامت FIS بأول بث مباشر إلى آسيا من استوديو في سان فرانسيسكو. في الأول من فبراير عام 1942 - بعد أقل من شهرين من دخول الولايات المتحدة الحرب العالمية الثانية - بثت FIS أول بث لها إلى أوروبا عبر أجهزة الإرسال ذات الموجة المتوسطة والطويلة من بي بي سي. افتتح المذيع ويليام هارلان هيل برنامج اللغة الألمانية بالكلمات التالية: "نأتي لكم بأصوات من أمريكا. اليوم ، ويوميا من الآن فصاعدا ، سنتحدث إليكم عن أمريكا والحرب. قد تكون الأخبار جيدة بالنسبة لنا. قد تكون الأخبار سيئة. لكننا سنخبرك بالحقيقة ".

منذ البداية ، وعدت إذاعة صوت أمريكا بإخبار مستمعيها بالحقيقة ، بغض النظر عما إذا كانت الأخبار جيدة أم سيئة. كما قال جون هاوسمان لاحقًا ، "في الواقع ، لم يكن لدينا خيار سوى القليل. حتمًا كانت الأخبار التي ستنقلها صوت أمريكا إلى العالم في النصف الأول من عام 1942 كلها سيئة تقريبًا. نظرًا لأن الغزوات اليابانية اتبعت بعضها البعض بشكل منتظم ومثير للاشمئزاز وانتقلت الجيوش النازية إلى عمق أكبر في روسيا والشرق الأدنى ، فسيتعين علينا الإبلاغ عن انعكاساتنا دون أن نغضب. وبهذه الطريقة فقط يمكننا أن نؤسس سمعة الصدق التي كنا نأمل أن تؤتي ثمارها في ذلك اليوم البعيد ولكن المحتوم عندما نبدأ في الإبلاغ عن غزواتنا وانتصاراتنا.

بحلول يونيو 1942 ، كان صوت أمريكا اللاتينية ينمو بسرعة وكان له مقر تنظيمي جديد - مكتب معلومات الحرب (OWI). تم بناء 23 جهاز إرسال و 27 خدمة لغوية كانت على الهواء عندما انعقدت قمة الحلفاء في الدار البيضاء.

مع اقتراب الحرب من نهايتها ، تم تقليص العديد من خدمات البث في إذاعة صوت أمريكا أو إلغائها. ثم في أواخر عام 1945 ، نصحت لجنة من المواطنين العاديين عينتها وزارة الخارجية برئاسة الأستاذ في جامعة كولومبيا آرثر مكماهون أن حكومة الولايات المتحدة لا يمكن أن تكون & quot؛ غير مبالية بالطرق التي يتم بها تصوير مجتمعنا في البلدان الأخرى. & quot ؛ وبالتالي ، في 31 ديسمبر ، في عام 1945 ، تم نقل خدمات البث الخاصة بـ VOA و CIAA إلى أمريكا اللاتينية إلى وزارة الخارجية ، وخصص الكونجرس على مضض الأموال لعملياتها المستمرة في عامي 1946 و 1947.

اختفى الدعم المتردد للبث الدولي في عام 1948. في ذلك العام ، تأثر أعضاء الكونجرس بشدة بتصعيد الحرب الباردة والبث الدولي المعادي من قبل الاتحاد السوفيتي والدول التي يسيطر عليها الاتحاد السوفيتي. أكد حصار برلين عام 1948 الحاجة إلى صوت راديو أمريكي للعالم. أدى سن قانون سميث-موندت في ذلك العام إلى إنشاء برامج التبادل المعلوماتي والثقافي الدولية بشكل دائم في أمريكا ، وهي وظيفة كان صوت أمريكا ينفذها بالفعل على مدار السنوات الست الماضية بمفرده.

على مدار العامين المقبلين ، ناقش المسؤولون في الحكومة الأمريكية الدور المناسب لخدمة البث الإذاعي الدولي الرسمية الأمريكية. هل كانت لنقل الأخبار وتعكس أمريكا ، أم كانت تستخدم كأداة للسياسة الخارجية للولايات المتحدة وكسلاح & quot؛ ضد الاتحاد السوفيتي؟ اعتبره الكونجرس بشكل متزايد أنه يؤدي الدور الأخير. مع اندلاع الحرب الكورية في عام 1950 ، أضافت إذاعة صوت أمريكا خدمات لغوية جديدة ووضعت خططًا لبناء مجمعات إرسال على السواحل الشرقية والغربية للولايات المتحدة.

في أوائل عام 1953 ، ترأس السناتور جوزيف مكارثي عدة أسابيع من جلسات الاستماع للتحقيق في ممارسات البرمجة والهندسة في VOA والادعاءات التي تفيد بوجود & quotsubversives على الموظفين بتهمة الإهمال لصالح الشيوعية. & quot ؛ فحص التحقيق أيضًا ممارسات الإدارة وخطط بناء أجهزة إرسال جديدة لإذاعة صوت أمريكا. في حين أن التهم المتعلقة بالنشاط التخريبي لم يتم إثباتها مطلقًا ، فقد تبع ذلك عمليات فصل واستقالات واسعة النطاق. في أعقاب جلسات الاستماع في الكونغرس ، تم تخفيض ميزانية صوت أمريكا ، وتوقف برنامج بناء جهاز الإرسال ، وتم إنهاء عدد من الخدمات اللغوية.

حتى قبل انتهاء جلسات استماع مكارثي ، بدأت لجنة عينها الرئيس دوايت أيزنهاور في مراجعة أنشطة المعلومات الخارجية الأمريكية ، بما في ذلك صوت أمريكا. وخلصت اللجنة ، برئاسة الرئيس السابق هربرت هوفر ، إلى وجوب فصل هذه البرامج عن وزارة الخارجية. في 1 أغسطس 1953 ، تم إنشاء وكالة المعلومات الأمريكية ، وأصبح صوت أمريكا أكبر عنصر وحيد لها. بعد مرور عام ، نقلت إذاعة صوت أمريكا مقرها الرئيسي من مدينة نيويورك إلى موقعها الحالي في شارع الاستقلال بولاية جنوب غرب ، بالقرب من مبنى الكابيتول الأمريكي في واشنطن العاصمة.

أتاحت الأزمات في المجر والسويس ، وبدايات القمة الأمريكية السوفيتية ، وبزوغ فجر عصر الفضاء في أواخر الخمسينيات وأوائل الستينيات من القرن الماضي ، فرصًا جديدة لإذاعة صوت أمريكا لتقديم تقارير موثوقة وشاملة عن الأحداث العالمية. تم تقديم برمجة جديدة ومبتكرة تعكس أمريكا. في عام 1959 ، افتتحت إذاعة صوت أمريكا (VOA) برامج خاصة بالإنجليزية - بطيئة الإيقاع وبث باللغة الإنجليزية مبسطة - لتسهيل الفهم لملايين المستمعين.

في عام 1960 ، صادق مدير وكالة المعلومات الأمريكية ، جورج ألين ، على ميثاق صوت أمريكا الذي تمت صياغته من قبل موظفي إذاعة صوت أمريكا بين عامي 1958 و 1959 لوضع بيان رسمي للمبادئ التي من شأنها أن تحكم بث إذاعة صوت أمريكا. قال الميثاق جزئيًا ما يلي:

(1) سيكون صوت أمريكا مصدراً موثوقاً وموثوقاً للأخبار. ستكون أخبار إذاعة صوت أمريكا دقيقة وموضوعية وشاملة.

(2) سوف تمثل VOA أمريكا ، وليس أي شريحة واحدة من المجتمع الأمريكي ، وبالتالي ستقدم إسقاطًا متوازنًا وشاملًا للفكر والمؤسسات الأمريكية المهمة.

(3) سيعرض صوت أمريكا سياسات الولايات المتحدة بشكل واضح وفعال ، كما سيقدم مناقشات وآراء مسؤولة حول هذه السياسات.

في يوليو 1976 ، قام النائب بيلا أبزوغ والسناتور تشارلز بيرسي برعاية التشريع الذي يجعل ميثاق صوت أمريكا القانون العام 94-350. وقع الرئيس جيرالد فورد على التشريع في 12 يوليو 1976.

يتذكر جون هاوسمان قائمة كاملة بالرجال والنساء الذين شكلوا وتغذوا صوت أمريكا في مهدها ، وستكشف عن مجموعة من الشخصيات البارزة المولودين في الولايات المتحدة والأجانب في مجالاتهم المختلفة - الصحفيون والناشرون والمسؤولون التنفيذيون والممثلون والمخرجون والاقتصاديين والفلاسفة والشعراء والفنانين والموسيقيين والمعلمين والممولين - من هؤلاء المشاهير في حياتهم الماضية والمستقبلية لدرجة أنه يكاد يكون من المستحيل تصديق أنهم قد تم تجميعهم جميعًا تحت سقف واحد.

بعد خمسة وعشرين عامًا ، كتب المدير السابق جون تشانسيلور ، "هناك نوع غريب من التميز المتداعي حول صوت أمريكا. جئت للعمل هناك مع المفاهيم القياسية والمفاهيم الخاطئة عن شخص خارجي. لقد فكرت في الأمر على أنه مجموعة هادئة وكريمة من المذيعين. لدهشتي ، وجدت أنني قد أخطأت في الحكم على الروح - في الواقع ، الصخب - الموجود داخل الصوت. كان الأمر أشبه بالسير في مبنى فخم ليجد السكان يرفعون الجدران بأعواد المكنسة وهم يخوضون جدالًا رائعًا. يسود إحساس جيد بالجنون حول المكان ، وبعد عام ونصف من أخذ دوري في المكنسة ، أنظر إلى The Voice وموظفيها بشعور من الفخر والمودة. إلى درجة ملحوظة ، أناس يتمتعون بالروح والذكاء ، شغفهم هو تمثيل الولايات المتحدة بأفضل طريقة ممكنة. & quot

في الستينيات والسبعينيات من القرن الماضي ، اتخذت إذاعة صوت أمريكا خطوات عملاقة نحو أن تصبح المذيع الدولي الرائد في العالم. خلال فترة عمل المخرج هنري لوميس من 1958 إلى 1965 ، تمت كتابة ميثاق صوت أمريكا ، وتم توسيع المرافق الفنية والبرمجة لكل جزء من العالم.

عندما تولى جون تشانسلور ، مراسل قناة إن بي سي ، زمام الأمور في عام 1965 ، وعد بأن بث إذاعة صوت أمريكا سيؤرجح قليلاً. & quot بدأت إذاعة صوت أمريكا في إنتاج برامج أكثر حيوية وإبداعًا باللغتين الإنجليزية ولغتها. تمت زيادة موارد جمع الأخبار ، مما أتاح المزيد من التقارير الحية على أرض الواقع. في عام 1969 ، عندما وطأت قدم نيل أرمسترونغ سطح القمر ، تم ضبط ما يقرب من 800 مليون شخص على صوت أمريكا أو مئات المحطات حول العالم التي كانت تنقل التغطية الحية لـ VOA. في عام 1977 ، أصبحت VOA أول مذيع دولي يستخدم دائرة الأقمار الصناعية بدوام كامل لتقديم البرامج من استوديوهاتها الخاصة إلى محطة ترحيل خارجية - في هذه الحالة ، برامج VOA العربية من واشنطن إلى أجهزة الإرسال الصوتية في جزيرة اليونان. رودس.

خلال فترة ولاية كينيث جيدينز كمدير من عام 1969 إلى عام 1977 ، وهي الأطول بين أي مدير لإذاعة صوت أمريكا ، عززت إذاعة صوت أمريكا مصداقيتها بشكل كبير من خلال تقاريرها المباشرة لحدثين أصاب الأمة بالصدمة - الحرب في فيتنام والأزمات الدستورية التي فرضتها ووترجيت. لم تحظ تقارير إذاعة صوت أمريكا بالثناء من الصحافة الأمريكية فحسب ، ولكن أيضًا من المستمعين في كل جزء من العالم ، حيث كتب عشرات الآلاف للتعبير عن إعجابهم بالتغطية الشاملة والموضوعية لـ VOA.

أدى وقف التشويش على الكتلة السوفيتية والسوفياتية ، والذي حدث طوال الحرب الباردة ، إلى زيادة عدد الجمهور في الصين وإدخال برامج جديدة وموسعة للمستمعين في إيران وأفغانستان وبولندا ، مما أدى إلى فتح جماهير جديدة واسعة لإذاعة صوت أمريكا. ومع ذلك ، وكما توقع جيدينز ، فإن إمكانية وصول صوت أمريكا إلى عدد متزايد باستمرار من مواطني العالم تعوقها الموارد غير الكافية. مع اقتراب السبعينيات من نهايته ، أدت الفجوة بين متطلبات البرمجة الواسعة لإذاعة صوت أمريكا ومستوى التمويل إلى أوجه قصور خطيرة في كل من الموظفين والمرافق. كانت جميع الخدمات اللغوية تقريبًا تعاني من نقص الموظفين. لم يكن غريباً أن تجد مذيعين ومترجمين يعملون أسبوعين وثلاثة أسابيع دون يوم عطلة. كانت استوديوهات VOA العتيقة ومجمع التحكم الرئيسي تتعطل بوتيرة متزايدة على الرغم من الجهود الجبارة التي يبذلها فريق تقني متخصص ماهر في تصنيع قطع الغيار لم يعد يتم تصنيعها.

كان المستمعون في أجزاء كثيرة من العالم يشكون من أن إشارات VOA بدت ضعيفة ومشوهة. بحلول أوائل الثمانينيات ، كان عمر العديد من أجهزة الإرسال VOA أكثر من ثلاثين عامًا وبعضها تجاوز الأربعين. قلة كانت قادرة على إنتاج إشارات 500000 واط التي تم إنشاؤها من قبل المنافسين الرئيسيين VOA. وكانت المنافسة نفسها تتزايد. في منتصف الثمانينيات ، كانت حوالي 160 محطة تزدحم الطيف الدولي بما يزيد عن 25000 ساعة من البرمجة في الأسبوع.

في عام 1983 ، أطلقت إذاعة صوت أمريكا برنامجًا بقيمة 1.3 مليار دولار لإعادة بناء وتحديث برمجة صوت أمريكا والقدرات التقنية. ومع ذلك ، نظرًا لقيود الميزانية على مستوى الحكومة في ذلك الوقت ، اضطرت صوت أمريكا إلى خفض الأموال المخصصة لهذا المشروع. على الرغم من قلة التمويل ، فقد تم الانتهاء من مرافق البث الإذاعي الرئيسية الجديدة والمحدثة في بوتسوانا والمغرب وتايلاند والكويت وساو تومي على مدى السنوات العديدة القادمة. في واشنطن ، تم إنشاء تسعة عشر استوديوًا على طراز الدولة ومثلها ، وتم تركيب مجمع Master Control جديد ، وتم إنشاء مركز تحكم الشبكة لتنسيق وتوجيه محطات الإرسال المحلية والخارجية الخاصة بـ VOA.

في نفس الوقت الذي كان يتم فيه تطوير مرافق الراديو في جميع أنحاء العالم ، اتخذت USIA توجيهاً آخر من الرئيس - لتقديم التلفزيون التفاعلي للعالم باستخدام أنظمة الأقمار الصناعية المتنامية. في نهاية عام 1983 ، ولدت الوكالة الشقيقة لـ VOA ، WORLDNET Television ، ببث تفاعلي لمدة ساعتين يربط الاستوديوهات في باربادوس ونيويورك وواشنطن العاصمة ، مع السفارات في بون ولندن ولاهاي وروما وبروكسل.

في عام 1985 ، أنشأ الكونجرس خدمة خاصة لكوبا تعرف باسم راديو مارتي ، والتي تبث الأخبار عن ذلك البلد. على الرغم من أن راديو مارتي اتبعت الإرشادات التحريرية لـ VOA ، إلا أنها عملت بشكل منفصل عن The Voice واستوديوهاتها الخاصة بواشنطن. تم بث خدمة تلفزيونية ، TV Marti ، على الهواء في عام 1990 ، وفي عام 1996 ، بدأ راديو وتلفزيون مارتي بنقل عملياتهم إلى ميامي ، وهي خطوة ستكتمل بحلول عام 1998.

تمت زيادة بث VOA الماندرين والكانتونية في عام 1989 لتقديم عشرات وربما مئات الملايين من المستمعين الصينيين تقارير دقيقة عن الحركة المؤيدة للديمقراطية التي ملأت ساحة تيانانمين في بكين وشوارع عشرات المدن الصينية. في الخريف والشتاء ، أبلغت إذاعة صوت أمريكا عن التغييرات التاريخية التي كانت تجتاح أوروبا الشرقية والاتحاد السوفيتي - التغييرات التي نسبها البعض ، على الأقل جزئيًا إلى ذا فويس ومحطات البث الغربية الدولية الأخرى. ومع وصول التسعينيات ، غطت أصوات أمريكا اللاتينية محاولة الانقلاب في أغسطس 1991 ضد الزعيم السوفيتي آنذاك ميخائيل جورباتشوف وحل الاتحاد السوفيتي في نهاية العام نفسه.

بعد تشكيل كومنولث الدول المستقلة (CIS) وانهيار الحكومات الشيوعية في جميع أنحاء أوروبا الشرقية ، واصلت VOA التدفق اليومي للأخبار والمعلومات إلى المنطقة. كل هذه الحكومات المشكلة حديثًا كانت تحاول ، بدرجات متفاوتة من النجاح ، تبني الديمقراطية ومبادئها الأساسية. طلب قادة أوروبا الشرقية ، مثل رئيس جمهورية التشيك فاتسلاف هافيل ، من الغرب مساعدتهم على فهم كيفية إنشاء البنية التحتية للمؤسسات الديمقراطية. استجابت صوت أمريكا ببرمجة مصممة لشرح كيفية عمل الديمقراطية في الغرب وكيف تعمل اقتصادات السوق.

بينما كانت هناك حاجة كبيرة للحفاظ على بث VOA إلى CIS. وأوروبا الشرقية ، واصلت إذاعة صوت أمريكا تقديم الأخبار والمعلومات للناس في أجزاء أخرى من العالم. في 25 مارس 1991 ، أطلقت إذاعة صوت أمريكا برنامجًا تبتيًا مدته 15 دقيقة ، وبدأت الحكومة الصينية على الفور في إيقافه. بدأ البث باللغة الكردية للمستمعين في العراق وإيران على الهواء في 25 أبريل 1992. بدأ البث الصومالي في 27 ديسمبر 1992 ، لكنه توقف بعد وقت قصير من انسحاب جميع القوات الأمريكية من ذلك البلد.

ردا على تقسيم يوغوسلافيا السابقة في عام 1991 إلى عدة جمهوريات ، قسمت إذاعة صوت أمريكا خدمتها اليوغوسلافية إلى خدمتين لغويتين منفصلتين - الكرواتية والصربية - في 21 فبراير 1993. وسعت كلتا الخدمتين ساعات البث إلى المنطقة ومعها حافظت الخدمة السلوفينية التابعة لإذاعة صوت أمريكا على تدفق مستمر للأخبار والمعلومات إلى المستمعين في البلقان. تمت إضافة خدمة بوسنية في عام 1996 وخدمة مقدونية في عام 1999.

كما أنشأت إذاعة صوت أمريكا شبكة من المحطات الإذاعية المحلية الكرواتية والصربية لنقل البرامج التي تنتجها إذاعة صوت أمريكا. في 1 أكتوبر 1996 ، بدأت إذاعة 101 FM في نقل صوت الكرواتية VOA ، مما يجعلها أول محطة في زغرب تضم برامج من محطة إذاعية دولية في جدولها الزمني. في نفس العام ، زادت VOA Serbian بثها اليومي إلى ساعتين ونصف عندما أضافت بثًا إذاعيًا متوسط ​​الموجة مدته 30 دقيقة. بحلول نهاية عام 1996 عندما اندلعت المظاهرات المناهضة لميلوسوفيتش ، أطلقت VOA Serbian برنامجها التلفزيوني لمدة 30 دقيقة ، افتح الاستوديو.

تم إنشاء خدمة VOA Bosnian & quotfeed & quot الحية لمدة 15 دقيقة ، والتي تم نقلها إلى محطات الراديو المحلية عبر الأقمار الصناعية ، في 22 أبريل 1996. وفي وقت لاحق زادت VOA من برنامج اللغة البوسنية إلى 30 دقيقة وأطلقت البث التلفزيوني المباشر باللغة البوسنية في وقت متأخر. عام.

عندما حظرت حكومة ميلوسيفيتش في بلغراد بث إذاعة B-92 ومحطات إذاعية محلية مستقلة أخرى في 3 ديسمبر 1996 ، أدرجت إذاعة صوت أمريكا تقارير عن نشراتها الإخبارية من المراسلين في بلغراد ، الذين عمل العديد منهم أيضًا في راديو B-92. بعد أن أدركت حكومة ميلوسيفيتش أنها لا تستطيع خنق تدفق المعلومات ، سمحت لراديو B-92 باستئناف البث بعد يومين في 5 ديسمبر. الساعة 11:30 مساءً (بالتوقيت المحلي الصربي). وبثت البرنامج محطات تلفزيونية صربية مستقلة يحتمل أن يصل عدد مشاهديها إلى أربعة ملايين.

في 15 يوليو 1996 ، أضافت إذاعة صوت أمريكا بثًا بلغتي تيغرينيا وأفان أورومو - لغتيها 49 و 50 - للمستمعين في إثيوبيا وإريتريا. Tigrigna هي إحدى لغات العمل في دولة إريتريا المستقلة ، وتتحدث أكبر مجموعة عرقية في إثيوبيا عفان أورومو. انضمت اللغتان إلى VOA Amharic ، والتي كانت على الهواء منذ عام 1982.

في نفس اليوم ، قدمت إذاعة صوت أمريكا برمجة بلغة الكيروندي والكينيارواندا للمستمعين في وسط إفريقيا التي تمزقها النزاعات. VOA ، التي كانت تبث بالفعل باللغات الإنجليزية والفرنسية والسواحيلية في المنطقة ، زادت من جمهورها. بتمويل من الوكالة الأمريكية للتنمية الدولية ، تم عرض الخدمتين - اللغات 51 و 52 من VOA - على الهواء في 15 يوليو 1996 مع برنامج لمدة 30 دقيقة من أيام الأسبوع. في نوفمبر التالي قاموا بتوسيع العرض إلى سبعة أيام في الأسبوع وبعد شهر واحد زادوا برامجهم يومي السبت والأحد إلى ساعة واحدة.

كما أنشأت إذاعة صوت أمريكا خطوطًا ساخنة للاجئين في كل من البلقان وأفريقيا الوسطى في عام 1996. أطلقت VOA الصربية والكرواتية خطهما الساخن في 14 أغسطس ، وكيروندي وكينيارواندا في 30 نوفمبر. وأتاحت برامج إذاعة صوت أمريكا إلى كلا المنطقتين للمستمعين وسيلة يمكن من خلالها لم شملهم مع الأصدقاء والعائلة الذين تفرقتهم الحرب والصعوبات الشخصية.

عندما احتج المواطنون في تيرانا والمدن الألبانية الأخرى على انتشار المخططات المالية غير القانونية في شباط / فبراير 1997 ، كانت البرامج الإذاعية الألبانية إذاعة صوت أمريكا مصدرًا رئيسيًا للأخبار لشعب ذلك البلد. بحلول مارس 1997 ، تدهورت الأزمة إلى صراع أهلي ، وقطعت الحكومة الألبانية برنامج VOA الألباني الذي يغذي المحطات المحلية التابعة في تيرانا وإلباسان وجيروكاستر وشكودير وكوكس لفترة قصيرة. وسعت إذاعة صوت أمريكا ساعات بثها على الموجة القصيرة والموجة المتوسطة في ذروة الأزمة لتوفير أقصى قدر ممكن من الأخبار لشعب ألبانيا.

In 1997, an agreement signed between the International Broadcasting Bureau and Asia Satellite Telecommunications Company (AsiaSat) gave the Voice of America and other U.S. government civilian international broadcasters access to AsiaSat 2, a satellite with a footprint reaching more than sixty percent of the world's population. By satellite, VOA, WORLDNET Television and Film Service, Radio Free Asia and Radio Free Europe/Radio Liberty, provided 24-hour, seven-day-a-week service to listeners and viewers in more than 53 countries in Asia, the Middle East, Australia and much of the Commonwealth of Independent States. Affiliated stations and listeners and viewers using small satellite dishes could receive stereo radio and television programming.

Starting in 1990, all U.S. government international broadcasting services began to work more closely together. That year the U.S. Information Agency, VOA's parent Agency, established the Bureau of Broadcasting to consolidate its three programming services--the Voice of America, WORLDNET Television and Film Service and Radio and TV Marti--into one cohesive and efficient broadcasting element, supported by a single Office of Engineering and Technical Operations.

In 1991, the Bureau created the Office of Affiliate Relations and Audience Analysis (renamed the Office of Affiliate Relations and Media Training in 1996) to establish and maintain a network of "affiliated" radio and TV stations around the globe that would broadcast VOA- and WORLDNET-produced programs. Today, more than 2,500 radio, TV, and digital media outlets received content from VOA and its sister media organizations.

The Office of Business Development was established in 1994 to work with the private sector on a wide range of ventures, including the possible privatization of VOA language services, procurement of corporate underwriting for broadcasts, co-productions with major broadcast networks and fundraising from various foundations. (These initiatives benefited not only VOA, but also WORLDNET Television and Film Service and Radio and TV Marti.) From 1994 through 1996, the office raised $4 million.

U.S. government international broadcasting was consolidated even further when President Clinton signed the International Broadcasting Act (Public Law 103-236) on April 30, 1994. The legislation established the International Broadcasting Bureau (IBB) within the U.S. Information Agency (USIA) and created a Broadcasting Board of Governors (BBG) with oversight authority over all non-military U.S. government international broadcasting. The Voice of America, WORLDNET Television and Film Service and Radio and TV Marti--the three federally-funded services of the former Bureau of Broadcasting--comprised the IBB. The bipartisan BBG included the USIA Director (ex officio) and eight members appointed by the President and confirmed by the Senate. The first Broadcasting Board of Governors was sworn in on August 11, 1995.

The BBG provided oversight for VOA, the WORLDNET Television Service and Radio and TV Marti, as well as two grantee international broadcast services--Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) and Radio Free Asia (RFA). (RFA was established under the 1994 legislation.) RFE/RL and RFA are private, non-profit corporations that receive annual congressionally-appropriated grants from the Broadcasting Board of Governors.

The International Broadcasting Act also centralized the Office of Engineering within IBB, making it responsible for planning and maintaining transmission facilities for VOA, WORLDNET and Radio and TV Marti as well as Radio Free Europe/Radio Liberty and Radio Free Asia. Transmitter sites that had formerly broadcast RFE/RL programs to the former Soviet Union and Eastern Europe were integrated into a single network operated by the IBB Engineering.

In 1998, the Foreign Affairs Reform and Restructuring Act abolished the U.S. Information Agency and made the Broadcasting Board of Governors an independent entity with the mandate to provide oversight for all U.S. government-supported international broadcasting. This included the Voice of America, WORLDNET Television and Film Service, Radio and TV Marti, Radio Free Europe/Radio Liberty, and Radio Free Asia.

In 2002, the Arabic-language Radio Sawa, which means “Together,” was established to reach audiences in the Middle East, particularly the younger generation. Its format was a mix of contemporary American and Middle East artists, along with newscasts broadcast on the quarter hour so that they would not compete with newscasts in the region. Two years later, Television Alhurra was established. Currently, Alhurra broadcasts under the Middle East Broadcasting Networks (MBN), which is funded through congressionally-appropriated grants from the U.S. Congress through the United States Agency for Global Media (USAGM), formelrly known as the BBG.

Today, the Voice of America is part of the independent USAGM as well as Radio and TV Marti, Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, and the Middle East Broadcasting Networks. The USAGM serves as a firewall to protect the independence of U.S. civilian international broadcasting, although at the end of 2016, Congress passed legislation that abolished the nine-member bipartisan board, which had provided guidance and oversight, and replaced it with a five-member board with an advisory role. A Chief Executive Officer will oversee the day-to-day operations of the agency.

Although historically known solely as an international radio broadcaster, VOA began to simulcast programs on TV and radio in the mid-1990s. The first, "China Forum TV," aired on September 18, 1994. This one-hour Mandarin telecast was beamed into the Peoples Republic of China by satellite. Two years later, VOA's Arabic Branch teamed up with WORLDNET Television Service and the Middle East Broadcasting Centre (MBC) in London to launch "Dialogue with the West." The success of these two programs encouraged VOA, with the assistance of WORLDNET Television, to build the new TV Studio 47 at its headquarters. The first program, a Farsi simulcast, was telecast on October 18, 1996. Since the first Farsi program, VOA has aired simulcasts in Arabic, English, Farsi, Mandarin and Serbian VOA Russian and Thai services prerecorded programs for local stations in their respective countries.

In 1996 the Office of Engineering and Technical Operations also began a multi-million dollar program to transition the VOA’s broadcast production infrastructure from analog to digital operations. The multi-year program launched a series of improvements which developed a digital news management capability and transitioned VOA’s radio broadcast production systems from reel-to-reel tape to digital.

The official WORLDNET merger with VOA in 2004, completed the integration of TV and Radio production within Services that had been percolating within the VOA since the early 1990’s. This unified and enhanced VOA’s broadcast efforts resulting in a rapid expansion in VOA’s TV audience. To keep up with this “explosion” in the shift to TV, a full-scale modernization effort was launched, this time led by VOA’s Operations Directorate. New studios were constructed and a full analog to digital conversion of the television technical infrastructure was completed. Today the VOA produces and broadcasts more than 120 weekly hours of original TV programming over eight satellite network channels, with TV being the largest percentage of audience share by platform. VOA operates 50 radio studios and 14 television studios for live broadcasts and for producing programs.

VOA’s early steps into digital media were met with caution starting in 1993, when VOA began to explore the possibility of placing its content on the Web. A couple obstacles had to be overcome. The first was the Smith-Mundt Act of 1948 that prohibited distribution of VOA content inside the United States. The General Counsel’s Office at the U.S. Information Agency, VOA parent agency at the time, objected because placing VOA content on the web violated Smith-Mundt’s prohibition of distribution of content in the United States.

Chris Kern, then chief of the VOA Computer Services Division, had several meetings with a USIA attorney to convince her that traffic on the Internet was not “directed explicitly from sender to recipient.”… Kern recalls, “I ultimately persuaded her that putting VOA program product on the Internet was analogous to transmitting it via shortwave radio: residents of the United States could receive our shortwave broadcasts if they wanted to, although they weren't the intended audience and we didn't do anything to encourage them.”

The next hurdle was unexpectedly from inside VOA. The News Division didn’t want their correspondent reports automatically uploaded to the Web. “On rare occasion, an error would be discovered in a report after it had been transmitted on our internal newswire, and the newsroom would issue a "kill" notice informing the VOA broadcast services that it could no longer be used,” Kern recalls. “The kill notice immediately put an end to any further dissemination via radio, but obviously that wouldn't work with an erroneous report that had been posted to the 'Net.”

The issues surrounding posting VOA content were eventually ironed out, and in January 1994, the Voice of America became the first international broadcaster to offer its material through the Internet. Initially, select files were offered through FTP and Gopher protocols, the primary way of disseminating files at the time. In August 1994, audio files were added, also sent by FTP and Gopher.

In November 2000, VOA launched the website VOANews.com. From the time of the Iraq War in 2003, the English language site attracted new readership during important news events or crises. During the early days of the COVID-19 pandemic in March and April 2020, traffic increased by 94%. In its 20th year, the VOANews.com site attracted an average of 2.6 million unique visitors per month.

Today, VOANews.com is VOA’s English-language site from which user can navigate to anyone of VOA’s 47 language sites. It offers traditional text and photo content, as well as content on demand and live-streamed, providing the user with a multi-media experience.

Up until 2013, VOA continued to turn down any requests from the US public for VOA content and did not promote the fact that VOA was on the internet, viewable by all. This changed when the President signed into law, the Smith-Mundt Modernization Act in January 2013, which would become effective 6 months later on July 2, 2013. Now American citizens would be free to not only view programming on VOA’s many language service websites and mobile platforms, but are able to request VOA programming for re-broadcast to audiences in the United States. VOA is no longer restricted by national borders. For the first time since 1948, VOA and the U.S. international broadcasters were able to provide content on demand to American citizens.

Since the Smith-Mundt Modernization Act of 2012 much has changed at VOA. The Greek language service, one of the oldest at VOA, was shut down in 2014 in response to rising levels of freedom of press and speech in that country. Three new services - Bambara, Lingala and Rohingya – were added to reach the growing number of speakers of these languages – many of them refugees - in Central Africa and Southeast Asia. In addition, VOA increased its broadcasts to Russia and Iran by launching two 24/7 broadcast news networks: Current Time (Russian) and VOA365 (Persian). Voice of America established a press freedom beat in 2019, covering the status of a free press and journalists’ ability to cover news in the nations where VOA broadcasts.

The Voice of America is a multi-media international broadcaster providing products in 47 languages on multiple platforms. VOA’s audience accesses programming content on radio, television, the Internet, social media, and through more than 2,200 radio and television stations around the world that receive VOA programming by satellite. On a weekly basis, more than 275 million people count on VOA for news and information about their world.

Moving forward, VOA will continue to examine new technologies and digital platforms and refine its programming to reflect the needs of its listeners. One goal remains, however, for the hundreds of professionals who make up the Voice of America--to deliver comprehensive, timely truthful information. The VOA will continue to broadcast the sounds of freedom and serve as a beacon of hope for its audience around the world.

فهرس

Ayish, Muhammad I. "The VOA Arabic Service: A Study of News Practices and Occupational Values." Gazette, 40, no. 2 (1987): 121-130.

Borra Rajan. "The Problem of Jamming in International Broadcasting." Journal of Broadcasting II, no. 4 (Fall 1967): 355-368.

Browne, Donald R. "The Voice of America Policies and Problems." (Journalism Monographs, no. 43), Lexington, KY, Association for Education in Journalism, 1976.

Carlson, Richard W. "No More Static." Policy Review (Winter 1988): 80-83.

Chancellor John. "The Intimate Voice.'" Foreign Service Journal (February 1967): 19-22.

Coffey, Fred A. "Voice of America: A Viable Communications Instrument of Foreign Policy and National Security?" Research Paper, National War College, 1977.

Elliott, Kim A. "Too Many Voices of America." Foreign Policy (Winter 1989/90): 113-131.

Fitzgerald, Merni Ingrassia. The Voice of America. New York: Dodd, Mead, 1987.

Grey, Robin (pseud.). "Inside the Voice of America." Columbia Journalism Review, 21 (May/June 1982): 23-30.

Handlery, G. "Propaganda and Information: The Case of U.S. Broadcasts to Eastern Europe." East European Quarterly, 8 (January 1975): 391-412.

Heil, Alan. Voice of America: A History. New York: Columbia University Press, 2003.

Houseman, John. Front and Center. New York: Simon and Schuster, 1979.

Inkeles, Alex. "The Soviet Characterization of the Voice of America." Columbia Journal of International Affairs, 4, no. 1 (Winter 1950): 44-55.

Jurey, Philomena. A Basement Seat to History. Washington, .D.C.: Linus Press, 1995.

Kelly, Sean. "The VOA Correspondent: Journalist or Diplomat?" Foreign Service Journal, 44 (April 1978): 13-15, 39-41.

Kern, Chris. “The Voice of America: First on the Internet.” How the Voice of America became the first broadcasting network in the world to offer continuously-updated news on the public Internet (http://www.chriskern.net/history/voaFirstOnTheInternet.html)

Kretzmann, Edwin M. J. "McCarthy and the Voice of America." Foreign Service Journal, 44 (February 1967): 26-27, 44-49.

Matlack, Carol. "America's Voice." Government Executive, 23, no. 7 (July 1991): 10-11, 13.

McKenna, Paul R. "Vagabond Able." ("Vagabond Able" was the S.S. Courier a Coast Guard cutter stationed in Rhodes, Greece from 1952-1964, as a floating VOA radio station. It transmitted programs in sixteen languages to the Middle East and behind the Iron Curtain.) Naval History (Spring 1991): 25-29.

Piresein, Robert William. "An International Radio History. the VOA." Foreign Service Journal, 44 (February 1967) 23-25 50.

Piresein, Robert William. The Voice of America: a History of the International Broadcasting Activities of the United States Government 1940-1962. (Originally presented as the author's thesis, Northeastern University, 1970.) New York: Arno Press, 1979.

Roberts, Chalmers M. "New Image for Voice of America." New York Times Magazine (April 13, 1980): 107-112, 114.

Shulman, Holly C. "John Houseman and the Voice of America: American Foreign Propaganda on the Air." American Studies (1988): 23-40.

Shulman, Holly C. The Voice of America: Propaganda and Democracy: 1942-1945. Wisconsin: The University of Wisconsin Press, 1990.

Shulman, Holly Cowan. The Voice of America: Propaganda and Democracy 1941-1945. Madison: The University of Wisconsin Press, 1990.

Solzehitsyn, Aleksandr. "The Soft Voice of America." National Review (April 30, 1982): 477-481.

"Voice of America at the Crossroads: A Panel Discussion of the Appropriate Role of the VOA." Panel Proceedings. Washington, D.C., Media Institute (1982): 70.

Washburn, Philo C. "Voice of America and Radio Moscow Newscasts to the Third World." Journal of Broadcasting and Electronic Media, 32, no. 2 (Spring 1988): 197-218.


Today in history: The Voice of America began broadcasting in Russian to the Soviet Union.

On Feb. 17, 1947, the Voice of America began broadcasting in Russian to the Soviet Union.

In 1815, the United States and Britain exchanged the instruments of ratification for the Treaty of Ghent, ending the War of 1812.

In 1863, the International Red Cross was founded in Geneva.

In 1897, the forerunner of the National PTA, the National Congress of Mothers, convened its first meeting in Washington.

In 1913, the Armory Show, a landmark modern art exhibit, opened in New York City.

In 1925, the first issue of The New Yorker magazine (bearing the cover date of Feb. 21) was published.

In 1933, Newsweek magazine was first published under the title "News-Week."

In 1944, during World War II, U.S. forces invaded Eniwetok Atoll, encountering little initial resistance from Imperial Japanese troops. (The Americans secured the atoll less than a week later.)

In 1959, the United States launched Vanguard 2, a satellite which carried meteorological equipment.

In 1964, the Supreme Court, in Wesberry v. Sanders, ruled that congressional districts within each state had to be roughly equal in population.

In 1972, President Richard M. Nixon departed the White House with his wife, Pat, on a historic trip to China.

In 1986, Johnson & Johnson announced it would no longer sell over-the-counter medications in capsule form, following the death of a woman who had taken a cyanide-laced Tylenol capsule.

In 1996, world chess champion Garry Kasparov beat IBM supercomputer "Deep Blue," winning a six-game match in Philadelphia (however, Kasparov lost to Deep Blue in a rematch in 1997).


Voice of America begins broadcasts to Russia - HISTORY

    • تطبيقات

    Outlook for U.S. Stocks?

    22 يونيو 2021
    Hosted by Jay Taylor

    Guest Information

    Episode Description

    Dr. Peter Treadway, Michael Oliver and Corwin Coe return as guests. On May 5, Peter opined that “The outlook for U.S. stocks has turned negative.” That article focused on the costs of green energy being imposed on Americans by far left politicians. But Peter who is focused on global markets will most certainly have some views on the Asian markets, which he is very much involved with from his part time perch in Hong Kong. Specifically, I want to ask him about his views on the worsening of Chinese-US relations now that a more antagonistic Trump administration is no longer in charge. Michael has not hidden the fact that he too thinks the bullish days for stocks are numbered. He will provide his latest views on all the markets of great importance to our listeners and Corwin Coe will provide us with an update on the latest progress being made on Sitka Gold’s gold exploration projects in Arizona, Nevada and the Yukon.

    Turning Hard Times into Good Times

    Tuesday at 12 Noon Pacific Time on VoiceAmerica Business Channel

    Jay Taylor’s show will explain the real underlying causes for plunging stock prices, plunging home prices and growing unemployment. By correctly diagnosing the cause of America’s economic decline, rather than listening to excuses from Wall Street and Washington, Jay will offer winning investment ideas to protect and increase wealth.

    Topics to be discussed will include the cause of the decline of: our monetary system and our economy, the housing markets, the equity markets, and commodities, Why gold and silver are rising in value and how investors can profit from the direction of these markets through specific stocks, ETF’s and precious metals will also be discussed. Turning Hard Times into Good Times is broadcast live every Tuesday at 12 Noon Pacific Time on the VoiceAmerica Business Channel.

    Jay Taylor

    Jay Taylor has been able to more than double his newsletter’s model portfolio from 2000 to the present even as the S&P 500 was in the process of losing 50% of its value!

    The insights provided to Jay came from a history professor in 1967 who advised Jay that when countries go off a gold or silver standard, hard economic times are sure to follow because nations begin to think they do not need to work hard and save to enjoy a better life. Indeed there is no free lunch and a gold standard reminds people of that every day.

    Jay watched his professor’s prophetic words come true when in 1971, President Nixon completely detached the dollar from gold. Not surprising to Jay, the price of gold skyrocketed in the late 1970s as inflation wiped out vast amounts of wealth from average Americans. To protect his own wealth Jay began to invest in gold and gold mining shares and in 1981 he began sharing his success and insights in his newsletter. In 1981 Jay began writing a subscription newsletter that has earned his subscribers countless thousands of dollars over the years.

    Jay’s insights as to the real cause of our problems has enabled him to find investment strategies that work. Diagnose a problem correctly and you have a chance for success. Diagnose a problem incorrectly as the establishment does and you are sure to fail.


    صوت أمريكا

    Voice of America provides trusted and objective news and information in 47 languages to a measured weekly audience of more than 278 million people around the world. For over 75 years, VOA journalists have told American stories and supplied content that many people cannot get locally: objective news and information about the US, their specific region and the world. VOA uses the devices and platforms target markets use to connect audiences on five continents with the people, thoughts and institutions that make America unique.

    VOA uses digital, web and mobile media to engage viewers, listeners, users, and friends. Radio and television broadcast to approximately 3,000 affiliates and satellite transmissions reach countries where free speech is banned or where civil society is under threat. VOA’s four mobile apps have registered more than 1 million downloads and cater to users on all major mobile platforms. With the largest audience of all U.S. international media, VOA continues to be a beacon of hope for underserved audiences who yearn for information about freedom of expression, civil society, and change.

    الجوائز

    VOA wins Clarion Award for Cambodia Adrift

    VOA’s Khmer language service won in the online journalism-special news section category for its digital special report Cambodia Adrift, which covered the run-up to the 2018 elections in that country.

    VOA documentary ‘Displaced’ wins Clarion Awards

    The Voice of America won a Clarion award in the television documentary program – national category for its documentary Displaced.

    VOA’s documentary Displaced receives Gabriel Award

    The Voice of America received a Gabriel Award for its film Displaced, which documents the experiences of the Rohingya Muslim refugees currently living in the Kutupalong camp in Bangladesh.


    Holding Russia Accountable

    The United States is holding Russia to account for actions taken against U.S. sovereignty and interests.

    Holding Russia Accountable

    No media source currently available

    The United States is holding Russia to account for actions taken against U.S. sovereignty and interests, in particular for attempts to interfere in the 2020 American presidential election and for cyber intrusions targeting federal agencies and U.S. companies.

    The United States is imposing costs on Russia through a variety of measures. Among them, the Treasury Department sanctioned six Russian technology companies that provided support to the Russian Intelligence Services’ cyber efforts. The U.S. government publicly named the Russian Foreign Intelligence Service, known as the SVR, as the perpetrator of the cyber espionage campaign that exploited the SolarWinds Orion platform and other information technology infrastructures. That intrusion gave the SVR the ability to spy on or potentially disrupt more than 16,000 computer systems worldwide.

    The Treasury Department also sanctioned 32 entities and individuals carrying out Russian government-directed attempts to interfere in the 2020 U.S. presidential election, and other acts of disinformation. In addition, the Treasury Department issued a directive that prohibits U.S. banks from new purchases of ruble or non-ruble denominated bonds from Russia’s central bank, Finance Ministry or national wealth fund after June 14, 2021.

    Furthermore, the State Department announced that it is expelling 10 officials from the Russian diplomatic mission in Washington, D.C., some of whom are representatives of Russian intelligence services.

    President Joe Biden called the U.S. response to the malign actions of the Russian government “measured and proportionate.”

    “The United States is not looking to kick off a cycle of escalation and conflict with Russia. We want a stable, predictable relationship… Throughout our long history of competition, our two countries have been able to find ways to manage tensions and to keep them from escalating out of control.”

    President Biden noted how at the beginning of his administration the United States and Russia worked together to quickly extend the new START Treaty, which helps maintain nuclear stability between the two countries. He announced that in a recent phone conversation with President Putin he proposed a summit in Europe between the two leaders this summer so they can personally work toward a more effective relationship.

    “Now is the time to de-escalate. The way forward is through thoughtful dialogue and a diplomatic process.”

    “Where it is in the interest of the United States to work with Russia, we should and will,” said President Biden. “Where Russia seeks to violate the interests of the United States, we will respond.”


    Join Russia and USA by Rail Tunnels under the Bering Strait?

    Russia&rsquos Urals oil has been over $100 a barrel for a year now.
    The country&rsquos budgets are balanced. Debt is low. Savings are piling up. Russians are getting their pre-recession mojo back.
    On the consumer end, sales of foreign cars made in Russia jumped 90 percent during the first quarter of 2012 over last year.
    In the Kremlin, leaders are thinking big again.
    In rapid succession, the government leaked a plan to create a &ldquosuper agency&rdquo to develop the Russian Far East President-elect Vladimir Putin vowed to spend $17 billion a year for new and improved railroads, and Vladimir Yakunin, president of Russian Railways, promoted a think big plan &mdash a rail and tunnel link connecting Russia and the United States.
    &ldquoIt is not a dream,&rdquo Yakunin, a close ally of Mr. Putin, told reporters last week. &ldquoI am convinced that Russia needs the development of areas of the Far East, Kamchatka. I think that the decision to build must be made within the next three-five years.&rdquo
    Next year, Russia&rsquos railroad czar will open one big leg on the trip toward the Bering Strait &ndash an 800 kilometer rail line to Yakutsk, capital of Sakha Republic, a mineral rich area larger than Argentina.

    Moscow-born Fyodor Soloview lives in Anchorage, Alaska, where he lobbies for uniting his two homelands, Russia and the United States, with rail tunnels under the Bering Strait. Photo: Soloview

    But the 270,000 residents of Yakutsk do not want to live at the dead end of a spur line. They dream of five kilometer long freight trains rolling past their city, carrying Chinese goods to North America, and North American coal and manufactured products to Russia and China.

    From their city, 450 kilometers south of the Arctic Circle, passenger tickets could be sold west to London, and east to New York.

    With the West&rsquos swelling population of aging affluent retirees, what better gift for Mom and Dad than a one-month train trip, rolling across the International Dateline, traveling by rail three quarters of the way around the world? A TransBering rail voyage would make the TransSiberian and the TransCanada look like short hops.
    To push thinking along, Yakutsk hosted a trans Bering rail conference last August. Engineers showed charts indicating that the tunnels under the Bering Strait would be 103 kilometers long, about twice the length of the tunnel under the English Channel. Unlike Europe&rsquos &ldquoChunnel,&rdquo there are two islands along the Bering route &ndash geographical factors that would ease construction and allow for ventilation and emergency access.

    For now, the only trains in Alaska run from Seward on the coast 760 kilometers into the interior, carrying tourists to Denali National Park and freight to two military bases. Photo: Fyodor Soloview

    A trans Bering rail link was first seriously proposed by Czar Nicholas II in 1905. One century later, with the rise of China and the explosion of Asian manufacturing, some Russian economists believe that the day is near when a rail link to North America up would be economically viable.
    The current price tag for the missing 10,000 kilometers, tunnel included: $100 billion. Freight fees are estimated at $11 billion a year.
    Russian Railways estimates that a Bering Strait tunnel could eventually handle 3 percent of the world&rsquos freight cargo. Yakunin says that China is interested in the project. At a railway meeting in Moscow Thursday, Mr. Putin said that freight traffic on a main Siberian line, the Baikal-Amur Mainline, is expected to nearly triple by 2020.

    To critics who worry about harsh winter weather, Russian Railways notes that since 1915, the company has been running passenger and freight trains year round to Murmansk, located 300 miles north of the Arctic Circle. The proposed route for a tunnel under the Bering Strait would pass 50 kilometers south of the Arctic Circle.

    Trans Bering rail promoters envisage building feeder lines to connect 'stranded' mineral deposits and to allow shipment of freight between North American and Russia, China, Japan and the Korean peninsula. Map: InterBering

    For a tunnel linking two continents, support has to be generated on the North American side. In Alaska, Fyodor Soloview, a native of Moscow, recently formed InterBering, a private group to lobby for rail construction to the Bering Strait.
    &ldquoWe can ship cargo between two the continents by rail,&rdquo Soloview said by telephone Thursday from his office in Anchorage. &ldquoOnce the Bering tunnel is built, it will convert the entire world to different thinking.&rdquo
    Yakunin estimates that the Russian side of a trans Bering railroad would take 10 to 15 years to build. That could fit into the political calendar of his friend Mr. Putin. On May 7, Mr. Putin will be inaugurated for a new six year term. He has left open the possibility of running in 2018 for another six year term.
    So Russian Railways may have the political cover for another 12 years.
    The question is whether oil prices will stay high enough to build a tunnel linking America and Asia.
    If so, Washington&rsquos diplomatic reset with Moscow could be welded in steel.

    To reconnect Asia and North America -- after a 15,000-year separation -- engineers would dig two 103-kilometer long tunnels, each about twice as long as the rail tunnels opened under the English Channel in 1994. Diagrams: Victor Razbegin

    On the North American side, almost 5,000 kilometer to track would have to be laid to connect with the existing North American freight network: east from the Bering Strait to Fairbanks, Alaska, and then southeast to Fort Nelson, British Columbia, Canada. Map: InterBering


    Inside the U.S. effort to combat Russian misinformation

    Not the White House, the State Department or the CIA. The recordings were published by a U.S.-government-funded website called Polygraph.info, whose reporter says she got them from a source close to the Kremlin.

    Polygraph is a relatively new fact-checking arm of an obscure, diminutive media effort by the U.S. to highlight Russian misdeeds and counter Russian propaganda.

    It's an anomaly in the Trump administration — perhaps the only part of the U.S. government whose job is to regularly punch back against what experts say is a stream of Russian disinformation aimed at America and the West.

    "At the end of the day, the Russians are engaging in information warfare — they're telling lies," said John Lansing, a former television executive who oversees the effort. "And we're confronting them toe-to-toe with fact-based, truthful, professional journalism."

    Russia's proficiency at information war has been on display in the wake of the U.S.-led military strike Friday night in Syria. Russia called the strikes illegal and said the chemical weapons attacks that prompted them were staged. To get that message out, there was a 2000 percent spike in activity in the hours since the strike by fake Russian propaganda accounts on social media, a Pentagon spokeswoman said Saturday. A website that tracks a slice of those accounts, Hamilton 68, found that they were pumping out the Russian government narrative in English.

    They're "eating our lunch"

    The U.S. is ill-equipped to respond. Polygraph, part of the tiny corner of the government that's trying, has a staff of five that doesn't usually work on the weekends.

    "We focus mostly on Russia right now because there is a large flow of disinformation that's coming from Russia," said Jim Fry, a former Dallas television reporter who runs Polygraph from Washington.

    Polygraph is a joint venture of the Voice of America and Radio Liberty, which are funded by — but independent of — the U.S. government. They fall under the umbrella of the Broadcasting Board of Governors, whose mission is to promote freedom and democracy and "tell America's story" around the world. But they are walled off, editorially, from the administration in power.

    "The law protects us from interference by U.S. government officials," said Tom Kent, who spent 44 years at The Associated Press before becoming president of Radio Liberty and Radio Free Europe. "They can't tell us what to broadcast."

    During the Cold War, the VOA and Radio Liberty sought to counter communist propaganda and funnel information to the news-starved citizenry behind the Iron Curtain.

    Those muscles — and budgets — have long since atrophied. But in recent years, there have been growing calls for a new twist on that old mission.

    When Lansing became CEO of the Broadcasting Board of Governors in 2015, he said he was confronted on Capitol Hill and throughout the government with a single question:

    "Why are the Russians eating our lunch in terms of information warfare?"

    People were talking mainly about RT, the former Russia Today, which spends hundreds of millions of dollars a year on an English language broadcast and web platform that regularly skewers American and the West. The U.S. government has labeled RT a propaganda operation.

    The State Department came under criticism earlier this year when news reports highlighted its failure to spend $120 million that had been allocated to push back on Russian propaganda abroad.

    Lost in that conversation was the fact that one month into the Trump Administration, Lansing and his team launched Current Time America, a 24-hour Russian-language broadcasting and web platform. The budget was $20 million — around one-tenth the size of RT's budget, Lansing says. But one year later, Current Time America is available on TV screens in 30 countries, and officials counted 400 million view views on social media last year.

    Still, U.S. information efforts are minuscule compared to the Russian campaign. While Current Time America is available in Russia, the Russian government makes it difficult to find — keeping it off cable systems and requiring special tuning for satellite reception.

    The broadcasting board's total budget this year is about $660 million dollars, about a third of what was spent in 1991, adjusted for inflation.

    "I think we should be investing more," Lansing said.

    "There are facts"

    The Russian government labels the entire U.S.-funded journalism operation "propaganda" that is "part of a broader, wide-reaching American system of pressure on our country."

    Irina van Dusen, who heads the effort as chief of Voice of America's Russian-language programming, knows what propaganda looks like. She grew up in the Soviet Union, listening to the VOA on an illegal short wave radio for scraps of accurate reporting.

    She got her journalism degree in Moscow, but decided that if she wanted to practice real journalism, she would have to move to the West.

    During the Cold War, she says, the VOA was trying to break through jamming and censorship. Now there has been a proliferation of Russian TV and web channels that put out a cacophony of news, nearly all of it favorable to Vladimir Putin. The task in 2018 is trying to break through a fog of disinformation.

    The prevailing view in Russia, she said, is that "There is no truth. There is only different versions, different narratives. … We stand by the fact that there is truth. And there are facts."

    From a TV studio near not far from where special counsel Robert Mueller comes to work each day, Current Time America covers Washington, offering live broadcasts of Congressional hearings with simultaneous translations.

    "People can listen, see how it's done, how policies are made, what questions asked, what facts are being brought up," she said.

    The channel also covers Russia, to "provide Russian speaking audiences with a true portrait of the society, you know? As opposed to state-run Russian television that — interprets everything that is done in the world … as some kind of a United States manipulation and United States meddling in world affairs."

    Polygraph.info, and its Russian-language counterpart, Factograph, try to be slightly edgier than a traditional news operation.

    "What our reporters do every day is they begin the day looking at Russian media," said Fry. "Looking at what's coming out of Russia. And then we decide whether there's something to fact check. Usually, almost every day, there's more to fact check than we could possibly do with our staff."

    The site is modeled after other media fact check efforts, including Politifact and factcheck.org. It highlights a claim, say, by Putin or another Russian official, and brands it for veracity, with labels like "Partially True, "False" or "Misleading."

    In March, the site fact-checked a Putin documentary that alleged the Russian leader had always believed that the Ukrainian territory of Crimea was part of Russia. It highlighted remarks by Putin in 2008 in which he said something very different: "Crimea is absolutely not a disputed territory." Six years later, Putin seized Crimea from Ukraine, to international condemnation.

    Polygraph also challenged Russia's denial that the nerve agent used to poison a former spy in the U.K. was made only in Russia, and its assertion that no chemical attack took place in Syria.

    Polygraph reporters are not afraid to endorse criticism of the U.S. when it's accurate. When Russian foreign minister Sergei Lavrov criticized a list of Russian oligarchs that the Treasury Department admitted it cribbed from Forbes magazine, Polygraph labeled his comments, "Partially True."


    United States: Attacks on Voice of America Undermine Press Freedom

    The Trump administration's blacklisting of Voice of America journalists risks press freedom at home and abroad.

    In response to recent actions taken by the Trump administration to undercut the Voice of America (VOA), a US global broadcast news agency, Freedom House issued the following statement:

    “VOA is one of the largest and most trusted independent news agencies in the world,” said Michael J. Abramowitz, president of Freedom House. “Efforts to blacklist VOA journalists from interview requests to the Centers for Disease Control and Prevention are an unprecedented attack on press freedom in the United States.”

    “VOA is often one of the few critical and independent voices available in countries without a free press, such as Russia and China. Restrictions on VOA at home will be noted by illiberal leaders abroad, who may follow the example of the United States and crack down on VOA or other independent outlets in their countries, limiting access to essential information including about the COVID-19 pandemic. The United States should be an exemplar, not a detractor, of press freedom around the world.”

    “The administration must respect and commit to maintaining the firewall that prohibits political interference in VOA’s independent reporting.”

    On June 14, VOA reported on documents released under a Freedom of Information Act (FOIA) request by the Knight First Amendment Institute that revealed instructions to Centers for Disease Control and Prevention staff to ignore media requests from VOA journalists. As justification, the instructions referenced an April 10 statement from the White House that falsely accused VOA of using taxpayer money to promote foreign propaganda.

    Also in April, President Trump verbally attacked VOA, calling its coverage of the United States “disgusting.” VOA director Amanda Bennett and deputy director Sandy Sugawara resigned from their positions on June 15.

    Funded by the US government, VOA was founded in 1942 to report on World War II and has since worked to provide independent and objective news in more than 40 languages to audiences in approximately 100 countries around the world. VOA’s independence is protected under the 1994 US International Broadcast Act, which guarantees a firewall that prohibits government interference in its work.


    شاهد الفيديو: امريكا ضد روسيا


تعليقات:

  1. Beorhttun

    ومن اللافت للنظر أن هذه هي العبارة القيمة للغاية

  2. Gerhard

    هذه رسالة قيمة

  3. Krany

    أعتذر ، لكن في رأيي ، ترتكب خطأ. دعنا نناقش. اكتب لي في رئيس الوزراء ، سوف نتحدث.

  4. Gorr

    شكرًا. فقط أشكرك على التفكير بصوت عال. في كتاب الاقتباس.

  5. Arakree

    في رأيي هذا موضوع مثير جدا للاهتمام. أقترح عليك مناقشته هنا أو في PM.

  6. Rad

    بالضبط بالضبط !!!

  7. Doubar

    أنت ترتكب خطأ. أقترح ذلك لمناقشة. اكتب لي في رئيس الوزراء ، سوف نتحدث.



اكتب رسالة